perjantai 12. elokuuta 2016

Pari viikkoa takana

Bonsoir! 

Kaksi viikkoa on nyt työtä tehty ja uskomatonta miten paljon olen jo oppinut! 
Olen saanut paljon enemmän matkailualan tehtäviä kuin odotin ja välillä tuntuu, että kylläpäs nuo työkaverit luottaa aika paljon mun taitoihin vaikka itsestä tuntuu ettei osaa mitään, kuitenkin kaikesta on tähän mennessä selvitty.

Tällä viikolla otin vastaan tarjouspyynnön ja lähettelin hotelleihin kyselyitä hinnoista ja laskettiin Vuokon kanssa myyntihintoja ja kokosin itse ison tarjouksen asiakkaalle. Olin tosi ylpeä itsestäni kun sain tehtyä ensimmäisen tarjoukseni, koska olin nähnyt kauheasti vaivaa sen eteen. Valitettavasti asiakkaat muuttivat hieman mieltään ja joudun tekemään aika paljon uusiksi sen takia.. :D 
Sellaista se asiakaspalvelu on. 
Olen myös vastaillut muihin kyselyihin ja tehnyt paljon hotelli- ja ravintolakuvauksia ja pari menukäännöstä. Olen myös vastaillut puhelimeen ranskaksi, joka on muuten mennyt ihan hyvin vaikka se kovasti jännittääkin, mutta kerran eräs kärsimätön ranskalainen herra löi luuria kun ei ymmärretty toisiamme.
Tänään kävin myös viemässä shampanjapullon hotelliin asiakkaalle ja onnistuin hoitamaan sen kokonaan ranskaksi, joten hyvä minä!!
Olen nauttinut kovasti Laventelissa työskentelystä, kaikki ovat tosi mukavia! 

Muuten iltaisin töiden jälkeen olen käynyt pyörimässä kaupungilla, tutustumassa paikkoihin. Ranskan kielen kanssa on vielä hieman vaikeuksia, koska aina kun yritän puhua ranskaa minulle vastataan englanniksi. Jatkan kuitenkin ponnistelua, koska ei sitä kieltä muuten opi. 
Viime viikonloppuna oli tosi hyvät kelit, melkein 30 astetta oli molempina päivinä ja nyt viikonlopuksi on luvattu samanlaista säätä! 
Vaikka välillä täällä on outoja asioita ja jännittää ja kotiin on ikävä, olen tosi onnellinen että tulin tänne! 

Kati
Näkymät ikkunastani

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti